سفارش طراحی

عکاسی با گوشی

ترفندهای عکاسی با گوشی

مقدمه

این روزها اکثر افراد با گوشی هوشمند خود عکاسی می‌کنند. دوربین‌های گوشی‌های هوشمند ممکن است که همانند دوربین‌های عکاسی در عکاسبرداری باکیفیت نباشند، اما می‌شود با آموختن نکاتی عکس‌های با کیفیتی گرفت. می‌خواهید عکس‌های بهتری با گوشی هوشمند خود بگیرید؟
در این مقاله از سایت طرحی که ، با 18 تکنیک برای عکاسی با گوشی های هوشمند به شما می‌آموزیم، که شما را همانند یک عکاس حرفه‌ای می‌کند.

تکنیک عکاسی با گوشی‌ های هوشمند

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با 18 تکنیک عکاسی با گوشی های هوشمند آشنا کنیم، با ما همراه باشید؛

۱_ عکس های پی در پی بگیرید

یکی از بهترین نکات در مورد عکاسی با گوشی هوشمند این است که شما می‌توانید به تعداد دلخواه عکس بگیرید و برای دیدن عکس‌های گرفته شده، نیازی به چاپ تصاویر نیست.
گوشی های هوشمند برای گرفتن عکس های پشت سر هم خوب هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا در حین حرکت سوژه چندین عکس بگیرید. پس از گرفتن مجموعه‌ای از عکس‌های پشت سر هم، می‌توانید بهترین عکس‌ها را انتخاب کنید.
عکاسی با گوشی - عکس پی در پی
۲_ با قایلیت های دوربین گوشی خود آشنا شوید

برای اینکه بدانید دوربین گوشی شما دقیقاً چه توانایی‌هایی دارد، کمی وقت بگذارید. حالت خودکار را تجزیه و تحلیل کنید و به نحوه فوکوس و نوردهی آن دقت کنید. برای فوکوس کردن کافی است که در نقطه‌ای که می‌خواهید دوربین شما فوکوس کند، روی صفحه نمایش خود کلیک کنید.
تنظیمات دوربین گوشی خود را بررسی کنید و ببینید که آیا تنظیمات دستی را دارد؟
اگر تنظیمات دستی داشت، آنها را بشناسید. برخی از دوربین های گوشی های هوشمند به شما اجازه می‌دهند از تنظیمات دستی بیشتری مانند تعادل رنگ سفید و سرعت شاتر استفاده کنید. اینها می‌توانند به شما کمک کنند تا زمانی که نحوه استفاده از آنها را بدانید عکس های بهتری بگیرید.

۳_ از نور طبیعی استفاده کنید
تعداد بسیار کمی از گوشی‌های هوشمند به دلیل داشتن سنسورهای کوچک می‌توانند عکس‌های عالی در فضای داخلی ایجاد کنند. به این ترتیب، برای گرفتن عکس های زیباتر ، بهتر است در فضای باز و در شرایط نوری مناسب عکس بگیرید. نور در عکاسی تنها در روشنایی و تاریکی عکس تاثیر ندارد، بلکه خلق و خو، لحن و فضای عکس را نیز تعیین می‌کند. بنابراین سعی کنید هنگام عکاسی با گوشی هوشمند از نور طبیعی استفاده کنید.

عکاسی با گوشی - نوز طبیعی

 

۴_ از زوم کردن، پرهیز کنید.
زوم کردن تقریباً همیشه عکس های بی کیفیتی ایجاد می‌کند زیرا وضوح تصویر را کاهش می‌دهد. اجتناب از آن یکی از نکات اساسی عکاسی برای گرفتن عکس‌های بهتر است. با این حال، بجای اینکه زوم کنید، تصاویر خود را برش دهید.

۵_ از قابلیت HDR استفاده کنید
حالت HDR مخفف عبارت High Dynamic Range است و در بسیاری از گوشی های هوشمند این قابلیت وجود دارد. این قابلیت، از روشنایی بیش از حد آسمان یا تاریکی بیش از حد زمین جلوگیری می‌کند و واقعاً برای عکاسی منظره مناسبی را ایجاد می‌کند. اگر تفاوت زیادی بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین قسمت‌های صحنه شما وجود دارد، استفاده از عملکرد HDR دوربین گوشی گزینه خوبی است.

عکاسی با گوشی - قابلیت hdr

 

۶_ از ابزار ویرایش استفاده کنید
شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای ویرایش در گوشی های هوشمند و یا با استفاده از نرم افزارهای هوشمند همچون نرم افزار فتوشاپ و نرم افزار لایت روم به راحتی عکس های خود را ویرایش کنید.
از برنامه‌هایی که می‌توانید برای ویرایش عکس های خود استفاده کنید، نرم افزار Snapseed است. این نرم افزار در گوشی های هوشمند اندروید و آیفون قابل اجرا است.

عکاسی با گوشی - برنامه های ادیت عکس

 

شما برای آشنایی بیشتر با نرم افزار فتوشاپ می‌توانید مقاله های زیر را مطالعه کنید:

آموزش منوی Edit در نرم افزار فتوشاپ

 

۷_ استفاده از قانون یک سوم
در قانون یک سوم، یک تصویر را به 9 بلوک مساوی تقسیم می‌کنیم که یک شبکه سه در سه را تشکیل می‌دهند. باید هدفتان این باشد که جالب‌ترین قسمت‌های تصویرتان را در یک سوم یا جایی که خطوط شبکه‌ای خیالی به هم می‌رسند، به دست آورید. استفاده از قانون یک سوم حس طبیعی تری به تصویر می‌دهد و به چشم اجازه می‌دهد به راحتی در اطراف تصویر جریان پیدا کند. از قانون یک سوم می‌توانید گرفتن عکس از دوستان یا یک منظره طبیعی استفاده کنید.

عکاسی با گوشی - قانون یک سوم

 

۸_ در محیط های تاریک، گوشی را روی یک سطح صاف قرار دهید
در شرایط تاریک گاهی اوقات ممکن است لرزش دوربین داشته باشید که منجر به تار شدن عکس شما می‌شود. برای کاهش این میزان، کافی است گوشی خود را روی یک سطح صاف مانند دیوار، میز، طاقچه تکیه دهید. اگر می‌خواهید در جایی که تاریک است، عکس بگیرید، این یک توصیه عالی است.

عکاسی با گوشی - عکاسی در محیط تاریک
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
۹_ فوکوس کردن روی سوژه
بسیاری از بهترین عکس ها فقط نشان دهنده‌ی یک موضوع جذاب هستند، بنابراین هنگام گرفتن عکس، زمان بیشتری را صرف کنید. برخی از عکاسان حرفه ای می‌گویند که سوژه نباید کل کادر را پر کند و دو سوم عکس باید فضای خالی باشد.
برای فوکوس کردن دوربین روی سوژه خود، روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود ضربه بزنید. فوکوس کردن روی سوژه باعث بهینه شدن نور می‌شود.
۱۰_ فضای منفی را در آغوش بگیرید.
“فضای منفی در تصاویر” منظور نواحی اطراف و بین سوژه‌های یک تصویر است. وقتی فضای خالی زیادی در یک عکس قرار می‌گیرد، سوژه شما بیشتر برجسته می‌شود و واکنش شدیدتری را از بیننده برمی‌انگیزد. فضای منفی در تصاویر اغلب یک فضای بزرگ از آسمان، یک دیوار بزرگ، یا دریا و… است، که شما می‌توانید با کمی خلاقیت به این فضا معنای خاصی ببخشید. (همانند تصویر زیر)

عکاسی با گوشی - فضای منفی

 

۱۱_ از زوایای مختلف عکس بگیرید.
گرفتن عکس از زاویه‌ای منحصر به فرد و غیرمنتظره می‌تواند آن‌ها را به یاد ماندنی‌تر کند. این کار باعث ایجادعمق یا ارتفاع به سوژه می‌شود.

 

۱۲_ جزئیات کوچک را ثبت کنید.
مناظری که جزئیات کوچک، پیچیده و ظریف را نشان می‌دهد، می‌توانند محتوای بصری واقعاً جذابی ایجاد کنند. شما می‌توانید بافت‌ها و الگوهایی مانند رنگ پوسته پوسته شده، جاده‌های شنی یا کاشی‌‌های دیوار را ثبت کنید.

عکاسی با گوشی - جزییات کوچک

۱۳_ لنز گوشی خود را تمیز کنید.
وقتی بیرون از خانه هستید معمولاً گوشی هوشمندتان در جیب یا کیف شما است. در تمام این مدت، لنز دوربین گوشی همراه شما در حال جمع آوری انواع گرد و غبار و پرز است. قبل از گرفتن عکس حتما این لنز را با یک دستمال نرم تمیز کنید. ممکن است نتوانید بفهمید که لنز چقدر کثیف است تا زمانی که عکس خود را ویرایش کنید.

 

۱۴_ از فلاش دوربین فقط در طول روز استفاده کنید
گاهی اوقات، استفاده از فلاش دوربین شما می‌تواند کیفیت عکس را بهبود بخشد اما به ندرت این کار در شب باعث بهبود بخشیدن به کیفیت عکس می‌شود. از آنجایی که عکس‌های تاریک کنتراست بسیار واضح‌تری را در برابر فلاش گوشی شما نشان می‌دهند، می‌تواند هر فلشی را تهاجمی و ناهموار جلوه دهد.
در فضاهایی که روشنایی خوبی دارند، یک فلاش می‌تواند به کاهش سایه‌های تیره پشت یا زیر سوژه اصلی کمک کند.
هنگام کادربندی عکس بعدی، به سایه هایی که ممکن است روی زمین یا اطراف سوژه شما تشکیل شود، دقت کنید و از فلش دوربین استفاده کنید. فلاش دوربین را به صورت دستی تنظیم کنید، گاهی اوقات که فلاش دوربین را در حالت خودکار قرار می‌دهید، دوربین گوشی متوجه سایه های اطراف سوژه شما نمی‌شود.

 

۱۵_ صمیمیت بگیرید.
عکس‌های گرفته شده می‌توانند برای خاطره‌سازی عالی باشند، لحظاتی که بیانگر غم یا شادی ما هستند. اما گاهی اوقات، عکس‌هایی از افرادی که مشغول انجام کارهای خود هستند، یا از نحوه برخورد آنها با اطرافیانشان می‌توانند بسیار جالب‌تر باشد.
دلیلش این است که عکس‌های صادقانه بهتر می‌توانند احساسات و ماهیت یک لحظه را به‌طور مؤثر ثبت کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن این نوع عکس ها، گرفتن عکس های پی در پی است. شما می‌توانید از بین این عکس ها، بهترین عکس ها را انتخاب کنید.

عکاسی با گوشی - صمیمیت

 

۱۶_ بازی با بازتاب‌
دیدن آسمان منعکس شده در آب می‌تواند برای ما شگفت انگیز باشد دلیلش هم این است که چشمان ما به سمت بازتاب ها کشیده می‌شوند. پس به دنبال فرصتی برای گرفتن اینگونه عکس‌ها باشید.
مکان‌های زیادی برای یافتن اینگونه انعکاس ها وجود دارد همانند گودال‌های آب، آینه‌ها، عینک‌های آفتابی، لیوان‌های نوشیدنی و سطوح فلزی تنها چند مورد هستند.

عکاسی با گوشی - بازتاب آب

 

۱۷_ از خطوط پیشرو استفاده کنید
در برخی عکس ها خطی وجود دارد که چشم بیننده را به سمت قسمت خاصی از کادر می‌کشاند، به آنها خطوط پیشرو می‌گویند. خطوط پیشرو برای ایجاد حس عمق در یک تصویر عالی هستند و می‌توانند عکس شما را به طور هدفمند طراحی شده نشان دهند.

عکاسی با گوشی - خطوط پیشرو

 

۱۸_ به دنبال تقارن باشید.
تقارن را می‌توان به عنوان «حس مبهم تناسب و تعادل زیبا» تعریف کرد و تصاویری که دارای تقارن هستند می‌توانند به‌طور باورنکردنی برای چشم خوشایند باشند. در عکاسی، تقارن معمولاً به معنای ایجاد تصویری است که می‌توان آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کرد که تصاویر آینه‌ای از یکدیگر هستند.

عکاسی با گوشی - تقارن

 

نتیجه گیری:

در این مقاله از سایت طرحی که با تکنیک های عکاسی با گوشی هوشمند آشنا شدید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه با گوشی خود ، عکس‌های حرفه ای بگیرید، بهترین نکته این است که تمرین کنید و نگران پر شدن حافظه گوشی خود نباشید!
بنابراین هر تعداد عکسی که می‌خواهید بگیرید و عکس‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید و ضعف‌های عکس‌های خود را بیابید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *